HTML

Gondolom58

Gondolkodó, töprengő ember vagyok, aki mindig megoldásokat keres! Megosztom elképzeléseimet ekképp az éterrel, mert igazán soha nem jutott el oda, ahova szántam őket. Most legalább hihetem azt, hogy valakik tudnak róla ...

Friss topikok

  • Endru: 2014 nyara! Nem mondom messiásnak magam, de azért valamit tudhattam 2006 során a jövőről!!! :) Ug... (2014.07.15. 10:52) Gazdaság
  • Endru: 2014 nyara! Ez évben gyakorlatilag a pályázati lehetőségek nullázódtak, 4, azaz négy darab kiírás ... (2014.07.15. 10:41) Pályázatos
  • pizs (törölt): Nekem is rég óta van a könyv, az "Istenek patikája", -mivel lány korom óta volt valami panaszom, é... (2010.10.11. 08:42) Egészség
  • Endru: @-Ani-: Köszönöm, minden szavad olyan számomra, mintha hájjal kenegetnének ... :) Amúgy nyomom bef... (2010.09.03. 09:58) A politika asztala
  • -Ani-: Üdv a blogolók táborában! :) Mit mondjak, nagyszerű olvasmányos már ez az első is! Olvasni foglak,... (2010.09.02. 21:26) Belevágok

Linkblog

A politika asztala

2010.09.01. 08:47 Endru

Bocsek, de becsempészek megint egy régebbit ... :)

 

2006. április 14.

 

Megint megtörtént!

 

Kiürült szívvel, kétségbeesett szemmel, összekuszálódott gondolatokkal figyeled a körülötted zajló eseményeket, és nem tudod eldönteni: mi történt? Mi történt ebben az országban, mi történt ezzel a néppel? Tényleg létezik egy ezeréves átok, melyet mindezidáig nem sikerült a woodoo mestereinek letörölni?

 

Ötödik választást éljük meg, pelenkás demokráciánkban, azonban voltaképp a történések szinte lemásolják a kádári évtizedek választási érzületeit, talán azzal az eltéréssel, hogy vannak ott mások is, de a baloldal – mely bebizonyította már a 80-as években is, hogy semmi köze a valódi balhoz – a szavazatok felével rendelkezik.

 

Nem feltételezve, hogy a szavazógépezet matematikája ügyes manipulációkkal torzítja az eredményt – (miért is nem, talán biztosak lehetünk a szavazatszámlálás korrektségében? Akkor miért kellett villámgyorsan megsemmisíteni a vitatott szavazólapokat?) – de sokkal inkább ismerve az emberek ostobaságát, szinte biztosra vehető, az ország minimum egyharmada képtelen a gondolkodásra, képtelen az értékek felismerésére, és képtelen az információk valóságtartalmának megállapítására.

 

Ha nem csal az összesítő gép – ugye ezt az ellenzéki pártok saját eredményösszesítő rendszeréből ellenőrzik (vagy nem?) – akkor arra a véleményre kell jutnunk, hogy tulajdonképpen akár Dávid Ibolyának is igaza van! Amennyiben nem ügynök, és nem a megbízást teljesíti – miként azt az elmúlt 15 év során többek ( a halottak nyugodjanak ) meg is tették – akkor csak az átok jöhet szóba, amit vélhetően a 7 párt – bocsánat vezér – már a bejövetelünkkor, egy erős varázslótól elszenvedett.

 

Az átok lényege, hogy babiloni állapotok uralják az országot, bármi történjék is földjén. Legyen szó árvízről, háborúról, kórságról, egyetlen elem mozgatja elfásult népünket „pusztuljon a szomszéd tehene is”! Föl sem merül, a rossz felismerése, vagy a veszély érzékelése. Még akkor sem, amikor már a gyermekeink a vasorrú bába kemencéjében égnek szénné – vagy miként lehet értékelni azt, hogy már a csecsemők is milliós adósággal jönnek világra?

 

Azt látni, hogy a gondolattól nem terhelt zombi népünk kötelességének érzi beikszelni a megfelelő kockát, miként azt a sugalmazói a hírcsatornákon keresztül nekik üzenik. Előttük táncol a nagy mágus – lehet, reinkarnációja az eredeti varázslónak – és semmit nem látnak apró turpisságaiból. Csak annyit látnak, hogy az orbáni név, az lehet, hogy orsós, és különben is, lehet, hogy 20 milliót csalással juttattak nekik a támogatásokból. Azt, hogy ezt egyetlen bíróság elé nem vitték, azt, hogy egyetlen közpénzügyi feljelentés nem állta meg a helyét, vagy azt, hogy a balparton milliárdokat raboltak, az ö nevében, azt nem képes felfogni, azt a jobboldal hazugságaiként értelmezi. Elég volt neki egy kusza, rendszerváltói, antali négy év, hogy csak a rosszat higgye el arról a táborról, mely mást akar, mint a volt kommunista ifjúsági szövetség vezérkara.

 

Nem látni, nem érteni, és legfőképpen nem engedni a negyvennyolcból, még akkor sem, ha ez a mi javunkat szolgálhatná.

 

Miként ennek az írásnak sem lesz értelme reájuk nézve – az írója kénytelen feledni a dalt, káromkodni, vagy fütyörészni!

 

                                                                                                                                                    

 

És akkor most már a jelenbe!

 

Döbbenten olvasgatom a blogokat!

Persze, bennem a hiba, mit reméltem? Aki a betűket, szavakat egymás mellé le tudja írni, annak már van véleménye, az megosztja velünk! Annak - ha elég kényszeres - reagállnia kell a blogisták által leírtakra. És micsoda stílusban, mely hatalmas szókinccsel, mekkora fordulatokkal ...

Lassan érteni vélem a média bekorlátozó viselkedését ...! Miért engedjen teret az ellenséges betűvetőknek? Számára  - pontosabban a szerkesztők számára - egy fontos tétel van: a tulajdonos, a főnök helyeslése. A többi semmi. Lehet az az irodalom csúcsa, illetve a legmélye, ha a főnökség, a tulaj vevő rá, akkor ott van, ha ellenére van, akkor nem.

Van egy aranyos régi történetem, még a nyolcvanas évekből:

Írtam egy cikket, mint katonatiszt, és mint gazdasági vezető (hadtápfőnök). Ez a cikk - megdöbbenésemre - megjelent az egyik katonai újságban, bár a szerkesztő némiképp elhatárolódott tőle, mert azért mellé írta, hogy csak egy elszigetelt véleményt akartak közzétenni! Majd a következő lapszámban egy őrmester - ekkor már főhadnagy voltam - negatív reakcióját közölték a cikkemre, valamint azt, hogy ne írjanak, ne keressék a szerkesztőséget, nem fognak a témából vitát indítani. Megkerestem a szerkesztőséget, hogy árulják már el mi történt? A helyettes szerkesztővel beszéltem, aki elmesélte, hogy a főnök távollétében, annak tudta nélkül tette be a cikket az újságba, amiért majdnem kirúgták, illetve akkora levéltömeg érkezett, mind az első cikk támogatásaként, mind a második, a reagáló levél elutasításaként, hogy ebből majdnem politikai skandalum alakult ki. Gyorsan elhallgattattak mindenkit, így minden rendeződött (1989-et írunk, és én '90 január 1-től már nem voltam katona!!!:))

 

Ilyen tapasztalatokkal a hátam mögött, vajon miért gondolom azt, hogy valami másként lesz? Örök idealista vagyok, és nem látok át a dolgokon? Ez még rosszabb, mint a liberalisták szabadság-hazugsága, ők legalább a saját érdekükben forszírozzák a szabadság kérdést és csak addig fontos nekik, amíg az érdekükben áll, illetve amíg ellenfeleiket ezzel sarokba tudják szorítani.

Néhány dologban azért reménykedhetünk! Kaptam néhány pozitív visszajelzést, ami fontos volt és jól esett! Köszönöm! (Ha majd átlátom miként tudok válaszolni a személyes reakciókra, akkor ott is megköszönöm!) Ezen kívül azok a blogisták, akik dolgaikat és gondolataikat pozitív folyamtok mentén alkotják, bizonyosan eltántoríthatatlanok lesznek néhány negatív figura taszító reakciójától. A negatívok pedig, ha másra nem képesek, csak @ és más egyéb kitöltőkarakterrel moderált támadásra, akkor várhatóan ők lekerülnek a rendszerből. Nem azért mer kizárják öket! Sokkal inkább azért, mert gyűlölni, haragudni nem lehet állandóan, ahhoz felkeltett indulatok kellenek. Erőst remélem kikopnak innen, és maradnak az építő gondolatok, az érdemleges bejegyzések.

 

                                                                                                                      

Ezt az irományt 2010.02.11-én készítettem! Ennek megfelelően kell olvasni, s a benne található információkat értékelni.

 

Több anyag is fel fog kerülni korábbról, mert szerintem aktuálisak. Aki már olvasta, attól bocs', de akinek újdonság - s szerintem ez lesz a több - az talán értékeli ...

 

GAZDASÁGI REFORM

VAGY MI?

 

 

… persze gondolkodó fők mindig tudnak megoldásokat javasolni, de a dolgokat összefüggésükben kell tekintenünk, és nem szűk csoportérdekek mentén …(Thoelem)

 

 

A helyzet ismeretlen, vagy még rosszabb …

 

Bár számokat ismerünk – talán – azonban a kötelezettségeink nem nyilvánosak! A kádárista időkben is szép számmal történtek olyan kormányzati elkötelezettségek, melyek titkosak voltak, ugyan mitől változtak volna meg az úttörőink?

 

Az azonban bizonyos: ha az IMF és az EU, a parlament felhatalmazása nélkül hitelezte meg hazánkat, akkor a pénzt csak a magánszemélyként eljáró kormányfőtől követelhetik vissza, ha viszont a parlament szavazott a költségvetés forrásainak módosításáról, akkor a hallgatag ellenzéket is súlyos felelősség terheli!

 

Tehát, a közgazdászok elgondolásai bizonytalan alapokon nyugszanak!

 

Nem tudhatjuk, mekkora a hitelállomány, melyek a forrásai, melyek a feltételei (!) és melyek a lejáratai. Ebből pedig korrekt és működőképes megoldást nem lehet felvázolni! (Talán épp ez a szándék!) Ettől függetlenül a legrosszabb helyzetre kialakított megoldással kell előrukkolnunk, hogy ne okozhasson kellemetlen meglepetést, ha előkerül néhány halott orosz katona …

 

Kiindulásnak vegyük tehát a költségvetés alapszámait!

 

Nézzük mekkora kiadási elkötelezettséget láthatunk a bankárvilág felé:

 

1 200 mdFt nagyságrendet képvisel a kamatteher éves szinten, ami a költségvetés sarokszámainak 10 %-át adja. Ez egy akkora tétel, aminek a kigazdálkodása már lehetetlen teher, de láthatóan a költségvetés hiánya ebben mutatható ki, hiszen ott „csak” cca 900 md Ft a mínusz. Természetesen a hiány mélyen alultervezett … és a törlesztés nem is tartalmazza(?)!

 

A tőketartozás manipulált számaihoz keveset tehetünk hozzá, bár egy érdekes számot azért mindenképp: ha az éves kamat 1 200 mdFt, akkor ez €-ban (280) 4,2 md€ jelent, amit ha 3%-os értékkel számolunk vissza (?) akkor 140 md€ tőkeállomány jön ki, miközben kommunikálva 50-60 md€ zajlik! Ha ad abszurdum 5%-os kamatra vettük volna föl a pénzt (!) még akkor is 84 md€ jön ki! Lehet, hogy a tartozás nagysága igaz, de a kamatszint még magasabb? (pl. évi 7% körül ? Kinek hajt hasznot így az IMF hitel?)

 

Tehát az öszödi vallomás csak a jéghegy csúcsa, gyakorlatilag a kormányváltást követően államháztartási katasztrófával kell számolnunk!

 

Ebből fölállni, újra működőképes államot építeni nagyobb csoda lenne, mint Szent István államalapítása volt! Tegyük hozzá, hogy a mostani helyzet, illetve környezet sokkal ellenségesebb, ráadásul jelenleg nem mi vagyunk a hódító erős nemzet, hanem nekünk kell elviselnünk az exodust!

 

Mi az értelme egy ekkora államcsőd kialakításának?

 

Ki a haszonélvezője az államvesztésnek?

 

Ugye nem gondoljuk komolyan, hogy a véletlen egybeesések és a negatív folyamatok begyűrűződésének áldozatai vagyunk? Mert ugye, a környékbeli államokat ez miért nem érinti?

 

Ezek a folyamatok szándékos és megtervezett lépések, bár magyar emberként fel nem foghatom, az irányítók szándékát. Az bizonyos, hogy az ország kifosztása, eladása jelentős tőkével rendelkező érdekcsoportok számára hozott hasznot, de úgy tűnik a végső cél nem az ország belső vagyonos rétegeinek kialakítása volt, hiszen akkor nem idegenek kezében volna mindaz az érték, aminek hozadéka van a gazdaságban.

 

Ugyanakkor az energia szektor, a kereskedelem és a pénzügyi szektor átengedése külföldi tőkecsoportok számára, csak abban az esetben hozhat hasznot számukra, ha az ország működő képességét, a térség lakóinak fizetőképességét fenntartják!

 

Csakhogy a folyamatok nem ezt jelzik!

 

A folyamatok sokkal súlyosabb képet vetítenek elénk: a térség lakóinak likvidálását! A Kárpát medence magyarjainak elüldözését lakóhelyükről, életterükből! (Új Palesztína?)

 

Aki nem hiszi, járjon utána …

 

A megoldást ennek megfelelően kell végiggondolnunk!

 

A gazdaságpolitika nyomvonala, a koncepció nem alapulhat olyan elképzeléseken, ami a normál demokráciák sajátja, hiszen ha ezen a nyomvonalon haladnak megoldásaink, akkor az előkészített terepen azt teljesítjük, amit az előkészítők megalapoztak!

 

Hiába akarunk szabadok lenni, ha előre lefektetett sínekhez vagyunk kötve, ha kizárólag a vonatot fogadjuk el közlekedési eszköznek.

 

Sajnos már nem tehetjük meg, hogy oldallépésekkel, apró finomításokkal, vagy kiigazításokkal operáljunk.

 

Teljesen új helyszínen, teljesen új szereplőkkel, és teljesen új feltételrendszerrel kell kialakítanunk a jövőnket ahhoz, hogy legalább is egy részét visszaszerezhessük létünk alapjainak!

 

Aki ezeket a felvetéseket nem fogadja el, mint kiindulási axióma, aki úgy érzi, másképp fest a helyzetünk, annak fölösleges tovább olvasnia az anyagot, hiszen az alapvetések elfogadása nélkül értelmetlen a következtetések helyességét vitatni!

 

Az egyetértőkkel haladva tovább, a pénzügyi koncepciók légvárából, a napi teendők szintjére ereszkedve bontom ki elképzeléseink lényegét!

 

Megfogalmazható ugyanis a megoldás magasabb, politikusi, vagy mellébeszélős szinten is, de annak hozadékát, illetve sikerességét csak pillanatnyi, vagy rövid távú eredményként vélelmezhetjük.

 

Alapkérdés az, hogy a politikai erők vajon a négyéves ciklus alatt akarnak e sikeres akciókat lefolytatni, vagy ki akarják alakítani az állam működőképes modelljét, a helyzethez és a környezethez igazítva? Ez utóbbi esetben ugyanis nem feltétlenül lesznek a következő választások alkalmával nyerő helyzetben, bár meglátásunk szerint egy kellően előkészített, megfelelően kommunikált, és következetesen végigvitt rendszer-átalakítás biztosíthat hosszabb intervallumot is, mint négy év. Ezzel együtt az a meglátásunk, hogy a helyzet gyökeres átalakítása nélkül, a jelenlegi struktúra masszírozgatásával csak elodázzuk a tragikus véget, csak a sínfektetők elvárásait teljesítjük.

 

A változás azt feltételezi, hogy mind a stratégia, mind a taktika és mind a struktúra, meg kell újuljon.

 

A változás azt feltételezi, hogy végre ki kell alakítanunk azt a programot, és hozzá azt a szervezeti hátteret, ami egyrészt a magyarság érdekeit szolgálja – még ha ez rövidtávon a közszereplők számára nem jelent gyors meggazdagodási lehetőséget – ami teljesen eltér a jelenleg üzemelő, és alapjaiban kommunista-liberális eszmevilágtól, struktúrától.

 

A változás ezen irányai elsősorban azért létfontosságúak, mivel a struktúrát üzemeltető, illetve a struktúrában szereplő emberek lehetetlenné teszik a változások véghezvitelét, illetve olyan helyzetet alakítanak ki, melynek során az egyes szereplőket besározhatják, korrumpálhatják, vagyis a „TI SEM VAGYTOK JOBBAK!” képletet igazolhatják!

 

Az ország trianon óta vízfejű szörnyként működik, egyetlen érdek mentén; a budapesti irányítás megkérdőjelezhetetlen rendszerében. Teljesen közömbös, hogy mely szakterület, mely feladat; csak Budapesten, csak a központban élő személyek irányítása alatt valósulhat meg a közigazgatás vezetése.

 

Miért is? Mi az a többlet, amit az ország perifériális térségében lévő város az agráriumnak, vagy az iparnak adni tud? Mit láthat a pénzügyes a költségvetés sarokszámainak kialakítása során a központi régióból többet vagy jobban, mint akár a nyírségben, vagy baranyában?

 

Nyilván vannak bizonyos kiszolgálói funkciók, melyek a miniszterekhez, vagy a képviselőkhöz kötődnek, de ez távolról sem jelentheti a közigazgatás egészét, de még csak töredékét sem.

 

Meglátásunk szerint a Kossuth tér néhány épülete bőven elég a kormányzati háttér közvetlen biztosításához, az összes többi objektumot fel kell számolni és a benne dolgozók feladatait a régió központokba, vagy a megyei központokba kell kihelyezni!

 

Persze komoly vitákat lehet kezdeményezni arról, hogy ennek a lépésnek milyen közvetlen haszna van, és a kormány működését mennyiben támogatja ez a lépés. Axiómaként állíthatjuk: mindenki, aki meg akarja őrizni a központi irányítás vízfejét, az az ellenség érdekeit szolgálja, az a rendszer változatlanul tartásával a megoldás egyetlen lehetőségétől foszt meg bennünket. Ki fog ragaszkodni a budapesti bázishoz? Kinek fontos, hogy a kézivezérelt apparatcsikok jelenlétében folyjanak az ország dolgai? De tovább megyek; míg a központi régió munkanélkülisége fele-negyede a többi szektornak, a gazdasági teljesítmény viszont 60-70 %-ban ide összpontosul, addig az ország 20 %-nak érdekét nem emelhetjük a többi 80 % érdeke fölé. A jelenlegi helyzet csak azt engedheti meg számunkra, hogy az államigazgatás szervezetei kerüljenek ki a régiók, megyék területére, ezáltal is emelve a vidéki térségek értékét.

 

Ha tehát elfogadjuk, mint elsődleges lépést, a közigazgatás regionalizációját, akkor már a sikeresség felé meg is tettük az első lépést.

 

De természetesen a folyamatok nem csak a közigazgatásról szólnak, sőt, elsősorban nem erről kellene szóljanak. Sajnos az látható, hogy a közszféra súlya minden vonatkozásában egészségtelen, aránytalan, ezért érezzük ezt a legfontosabb elemként kiemelni.

 

A második elem az ország mezőgazdasági területeinek működése, a komplex vidéki térségek kezelése.

 

Az ország jövője szempontjából nélkülözhetetlen elem a független agrárgazdálkodók megerősítése. Nem az Uniós támogatáson keresztül, bár nyilván ez is fontos eszköz! Sokkal inkább oly módon, hogy vonzó pálya lehessen agrárosnak lenni! Ez nagyon bonyolult, összetett, és hosszú távú feladat, de el nem kezdeni a kialakítását, már több mint bűn!

 

Kezdemények azért vannak, és vannak megtörhetetlen gazdák is! Rájuk támaszkodva kell propagandát kifejteni a termesztési folyamatok vonzóvá tétele érdekében. Persze ez csak a kampány része a dolognak, de a TÉSZ szervezetein keresztül kialakítható az a rendszer illetve struktúra, melynek hiánya a legnagyobb kárt okozza az országnak; a termelői lehetőségektől fosztatnak meg a gazdák! Nincs feldolgozó üzem, nincs felvásárlási rendszer, illetve nincsenek a termékek bevonva az ország ellátásába! A protekcionista mezőgazdasági termékfeldolgozás és forgalmazás elengedhetetlen eleme az ország fellendítésének.

 

Természetesen nem a szocialista szövetkezetekre gondolunk, de alapjaiban nem is kell semmi újat kitalálnunk, csupán megvalósítanunk, illetve a mai kor lehetőségei szerint újjáalkotnunk: A HANGYA SZÖVETKEZET országos hálózatának, feldolgozói és kereskedelmi egységeinek, valamint finanszírozási rendszerének megvalósítása.

 

Ez a kérdéskör a torgyáni időkben már megindulni látszott, azonban úgy tűnik az ügyvéd-miniszter tanácsaival és nagy hangjával sikerült ellehetetleníteni egy kiváló kezdeményezést az agrárkörökben.

 

 

 

Az eddigiek – azt gondolhatjuk – kevés vitát válthat ki, de a most következők már komolyabb indulatokat kavarhatnak.

 

 

Az egyik elem ismét a közigazgatás folyamatai közé vezetnek, praktikusan a rend és védelem területére!

 

Ma a magyar védelem és rendészet két különálló, egymástól mereven elkülönülő rendszert valósít meg, védi az országot – pl Afganisztánban – illetve rendészkedik.

 

Hab a tortán a pénzügyőrség, melynek tevékenysége és a különálló szervezeti helyzete azt mutatja, hogy a magyar rendvédelmi szervek a korábbi négy lábról három lábra csökkentése – Határőrség integrációja – egy olyan folyamat, melynek a jelenkor írta forgatókönyvét. Mi is az akadálya annak, hogy a Magyar köztársaság területén a rendvédelem, a fegyveres erők egy szervezeten belül fejtsék ki tevékenységüket, szakirányítás alapján? Nyilván a katonák és a fináncok erősen ellenezni fogják, mindenféle alkotmányos és egyéb aggályok alapján az egyesítést, de szálljunk csak le a komenyista magas lóról! Mi a funkciója a fegyveres szervezeteknek? A rend, a törvényesség, a közbiztonság és a magyar szuverenitás védelme!

 

Ha csak egy fegyveres testület létezik, ahol a végrehajtó állomány működik, és hozzá 4-5 szakirányító szerv, akkor a rendszer alacsonyabb erőforrás igény alapján is kiválóan képes működni. Vélhetően, ha közlekedési akció zajlik, és közbiztonsági, vagy katasztrófavédelmi feladat merül föl, a szolgálatban lévő állomány máris átirányítható a másik szakterületre, annak szakirányítása segítségével!

 

 

A másik elem a pénzügyek kérdése!

 

No, ezzel lehet nagy vitát kavarni, mert ehhez, még a focinál is jobban értünk!

 

A bevezetőben kiemelt kamat, illetve adósság állomány elénk vetíti, hogy az ország csődben van!

 

Ha még ráadásul fejlesztési programokat is akarunk beindítani, akkor lehetetlen elkerülni a további finanszírozási források megszerzését. Az IMF, ha felmondjuk a hiteltörlesztést, hivatkozva a törvénytelen eljárásra, vajon ajánl e bennünket külső finanszírozásra más bankoknak? Miként tudjuk a hiányzó pénzeket előteremteni?

 

Elsődlegesen az államnak be kell jelentenie fizetésképtelenségét és átütemezési igényét! Ez az egyik kötelező lépés. E mellett a tőke elengedésére kell tárgyalásokat kezdeményeznünk, ahol erre hajlandóság mutatkozik. De ezek csak a tűzoltás a menekülés lépései, nem a megerősítés, a fejlődés elemei. A fejlesztéshez szükséges forrásokat belső megtakarításokból kell megnyernünk, a magyar filléreket kell aktivizálnunk! Nem egyszerű játszma ez, főleg úgy nem, hogy a bankszektorra nincs érdemleges ráhatásunk, (a kötelező tartalékot is lecsökkentettük, miért?) és az eladósodott, megnyomorított lakosságot kellene megtakarításra szorítani!

 

A megoldás több rétegű pénzteremtéssel, fizetési halasztások rendszerével és vagyonteremtéssel valósítható meg. Nem követhetjük a pénzügyi hatalmasságok ajánlásait kötvénykibocsátás és más kötelezettségek kialakításával, hanem olyan hosszú távú forrásteremtési eljárásokat kell alkalmaznunk, ami együtt lélegzik a gazdasági folyamatokkal, folytonos cash-pool rendszerben aktivizálja a pénztulajdonosok forrásait, más területek hiteligénye felé, és viszont. A rendszer kialakításához, mindenkire szükségünk van, magánszemélyektől kezdve vállalkozásokon keresztül a közszféra szervezeteiig. Ennek érdekében tehát komoly kampányt kell folytatnunk, de nem arról, hogy micsoda kamatokkal fog gazdagodni a rendszer szereplője, hanem azzal, hogy csak ekképp élhetjük túl ezt a nemzetvesztő támadást. A megoldás természetesen piacképes ajánlat az érintetteknek, és biztonságos befektetés a hosszabb távra gondolkodóknak, de semmiképp nem enged nyerészkedésre játszani a pénztőkéseknek.

 

Ezzel az eszközzel, illetve a hitelek átrendezésével juthat annyi levegőhöz az ország, hogy beindíthassa elsőként a közigazgatás átrendezését, illetve ezzel párhuzamosan a gazdaságélénkítés programját.

 

Ez az anyag 2010 februárjában íródik. Az uniós számláló szerint 2007 óta 780 mdFt Uniós támogatás került kifizetésre, miközben háromezer milliárd fölötti a szerződött állomány! Ha ez az összeg kifizetésre került volna, vélhetően ÁFA ágon már be is hozta a kamatkötelezettséget, nem is beszélve a további pénzügyi, de lélektani hozadékról!

 

Az anyag elején arról beszéltünk, hogy valami más érdek irányítja az országos folyamatokat, nem a magyarság elemi érdekeltsége. Ez is egy olyan képlet. Kinek jó az, ha az állam az MNB-nél betétben tart kettőezer milliárd készpénz – ugyanis a támogatási forrás már lehívásra került az EU-ból – és közben külső finanszírozásra szorul?

 

Csak kérdéseink vannak, közgazdaságilag racionális, pénzügyileg elfogadható válaszok nincsenek.

 

Vállalkozásélénkítés!

 

Van e más eszköz a költségvetés forrásainak növelésére? A kiadási oldal farigcsálása még a média és mentálisan támogatott ballib hatalomnak sem sikerült, bár a költségvetési számok ismeretében ezek a folyamatok lényegében meg sem valósultak.

 

Nézzük meg, hogy is alakult a költségvetés kiadási tétele:

 

Év

Kiadási terv

Kiadási tény

Törlesztés

Összkiadás

2010

~13 500

 

 

 

2009

~8 960

~?

 

 

2008

~9 017

~9 029

~1 500

~10 529

2007

~8 326

~8 498

~2 100

~10 598

2006

~7 496

~8 510

~1 700

~10 210

 

 

Az egy nagyon érdekes dolog, hogy a törvényben sem mutatják ki az összkiadást, hanem szétbontja kiadásokra és törlesztésre …, vajon miért? (Miért javasoljuk a teljes rendszert új kezekbe adni?)

 

2010 évben a hiánycél 1 200 mdFt. Az egyik lényeges kérdés, hogy a megelőző négy évben miért maradhatott 10 ezer md Ft nagyságrenden a költségvetés, miközben a válság évében 35%-al megnő!!!

 

DE ha csak a törlesztés és a kamat fizetésének tételét emeljük ki a rendszerből, akkor a költségvetés jelentős összeggel pozitív lehet (20% körül)! Igaz, a hitelezőink feje kissé főhet amiatt, hogy a felmondott hiteleit miként kaphatja vissza!

 

Barátaim! Szükséges még tovább részletezni a megoldás pénzügyi részét?

 

Ugyanakkor az is egyértelmű, hogy a költségvetés forrásai más kategóriát jelentenek, nem elsődlegesen ebben kellene gondolkodnunk. Vannak e más források arra, hogy az elképzeléseinket megvalósíthassuk? Igen és nem! Van, de nem úgy, nem ott, és nem akkor …

 

A magyar állam rendelkezik még vagyontárgyakkal, melyekre most nem térnénk ki. De létező és hasznosítható vagyontárgyakról van szó. Ha a politika elfogadja azt, hogy a vagyontárgyak egy célrendszer mentén átrendeződjenek, akkor a struktúra egyik része már megalapozást nyer.

 

A másik lehetőség a finanszírozás programjában a belső forrásteremtés és a megtakarítás ösztönzés! Természetesen itt sem arról beszélünk, hogy a bankhitelek és a bankbetétek világában kell előretörnünk, versengve a külföldi tulajdonú bankszektorral, melynek érdekrendszere ellentétes a mi elképzeléseinkkel, sőt, sok esetben még az EU érdekrendszerével is! Nemzeti, regionális, és komplex rendszerben kell megvalósítanunk a forrásteremtést, az állam minimális szerepvállalásával, a vagyontárgyak és más egyéb értékek aktivizálásával.

 

Ismét általános kérdést vetünk föl: ha a magyar embereket véradásra szólítjuk föl, vajon lesz e hozadéka, megtelnek e a vérgyűjtő rendszerek? Ha a magyarságot szembesítjük valós helyzetével és aktív szerepet adunk nekik, vajon elmenekülnek a segítségadás elől? Persze az idegenszívű, országvesztő krampácsolók nem állnak mellénk! De biztosak lehetünk abban, hogy értelmes, kézzelfogható, helyi célok mellé odaállnak a magyarok! A politikai paletta ezen oldalán állók is elég erőt képviselnek ahhoz, hogy a finanszírozási rendszer megvalósulhasson, főleg, ha az állami források nem elfolynak haszontalanul, ellenőrizetlenül.

 

 

Mi mást is lehetne még e rövid anyagban megfogalmazni?

 

Nyilván vannak monetáris, és egyéb adminisztratív, sőt bürokratikus érvek és ellenkezések a fenti elképzelések lényegi elemei ellen.

 

De egy dolog bizonyos: ebből a helyzetből csak új eszközök, körülmények, eljárások és szereplők segítségével tudunk úgy kitörni, hogy hazánk újra a miénk és erős lehessen.

 

Ha nem ez a szándéka a politikának, akkor minden szavunk a falra hányattatik!

 

 

A részletek pedig az ördögökben lakik, vagyis, ha valamit el akarsz érni, akkor az istenért se kezdj el elemekről beszélni, mert ezzel megidézed a gonoszt!

                                                                                                                                                                                                          

2009.08.03

Három terület mely gátja a demokrácia fejlődésének!

 

Nyilván vannak más problémák is e témában, de tapasztalataim és elképzeléseim e területek rendbetételére irányulnak! Első megközelítésben a problémákat vázolom, azzal, hogy amennyiben egyetértünk a megállapításokban, akkor a megoldásra is vannak javaslataim.

 

Tudom jól, hogy a magas politika szereplői már nem járnak a földön, és a leginkább úgy gondolkodnak minden ügyről: mi jobban tudjuk! Egy egyszerű ember erről semmit nem tudhat, ötlete sem lehet, de legfőképp nem vehet részt benne! Erre vonatkozólag sajnos már vannak tapasztalataim, tehát tudom, hogy szinte hiábavaló erőlködés megírni ezt a levelet! Ugyanakkor lelkiismereti kérdést csinálok abból, hogy elmondhassam a későbbiek során: én megpróbáltam, én felajánlottam! Ha nem kellettem, az már nem az én lelkemet kell, hogy nyomja.

 

Tehát: mely területeken van gond? A közszférával!

 

Elsődlegesen azt kell megállapítsam, hogy ezt a gondot a maszop is látja, csak ők mint költségvetési problémát kezelik – tegyük hozzá szerencsénkre – nem pedig a diktatúra bázisterületét látják. Ugyanis a jelzett területek hathatós támogatása nélkül az 1998-2002 közötti időszakban az ellenzéki maszop nem jöhettek volna ki olyan jól a választásokra, hogy nyerhessenek. Olyan komoly információkat, elsődlegesen a belső problémák és alternatívák ismeretét szerezték meg, mellyel gyakorlatilag gondolkodás nélkül nyerő pozícióba kerültek. Nem volt szükségük semmilyen feldolgozásra, vagy elemzésre, csupán a kormányzati munkaanyagokat kellett átnézni és azokat a pontokat kellett jobbnak értékelni, melyeket végül is a kormány elvetett. Vajon hogy jutottak hozzá a bizalmas anyagokhoz? Vagy Önök szerint nem is jutottak hozzá? Ha ekkora a vakság, akkor nem szabad ezt az anyagot tovább olvasni!

 

Tehát a közigazgatás teljes szervezete a maszopot szolgálja! A minisztériumok, a honvédelem, a rendőrség, valamint a pénzügyőrök, határőrök azok akik nem kicsit vannak balra dőlve, akik gyakorlatilag nem élték meg a módszerváltás folyamatát, akik hittel és meggyőződéssel a maszop emberei!

 

Azt mondhatják rám, hogy elvakult vagyok! Velük dolgoztam, köztük töltöttem napjaim jelentős részét! Az elmúlt 17 év során a közszférában csak olyannyira elvétve találkoztam nem maszop szereplővel, hogy az már szinte riasztó! A befolyás 99 %-os. Nincs üldözési mániám, és nem vagyok összeesküvés elmélet gyártó.

 

Csupán azt tudom, hogy az a két kurzus, melyet a jobboldal irányított, döntően azért volt sikertelen, és az ellenzék azért lehetett sikeresebb, mivel teljes egészében birtokában voltak a szükséges információknak, sőt még annál is többel rendelkeztek: folyamatosan bírták a biztonsági szolgálatok támogatását! Ez persze nem bizonyítható, hiszen egyrészt írásos anyag nem készült, másrészt aki tudja, hogy mi történt az velük van, mégis a hatások és következmények értékeléséből nyilvánvaló, nem csak az utcáról vannak informálva, nem csak a sajtó manipulációi támogatják őket.

 

Itt ismét elérkeztünk egy ponthoz. Ha elfogadja ezen tényeket, akkor van értelme tovább lépnünk, ha kételkedik, akkor ki kell dobni a levelet a kukába! Ebben az esetben csak azt mondhatom: mindenki a maszop erőket támogatja, aki nem lép fel ellene! Ez ilyen egyszerű: aki nem velem van, az ellenem!

 

A fentiekben vázolt dolgok persze még távolról sem jelentik azt, hogy birtokomban van az egyetlen járható út térképe, vagy én vagyok a csodatévő. Annyit tudok csak, hogy egyfajta megoldással rendelkezem, de ez még csak az elképzelés alapja. Ennek kidolgozásához jelentős erőforrásokra van szükség, és elegendő időre! Ez utóbbi, ha csak nem lesz új választás, rendelkezésünkre áll, ha időben kezdünk az elmélet kidolgozásába! Az erőforrással már baj van, hiszen az informátorok köztünk járnak! A kommunista világrend elsődleges vívmánya a teljes körű és intézményesített besúgó hálózat! Biztosak lehetünk abban, hogy sorainkban nincsen belőlük? Ugye nem? Azt pedig talán már mondanom sem kell: az információ a legnagyobb kincs! Ha tudom hol akarnak támadni, akkor én nyerek!

 

Nos, kedves Politikai Pontentát? Mi a véleménye e kis szösszenetről? Ugye ez csak egy csurkai miépes elszabadultagyú hőzöngő levele lehet? De ugye tudják Önök is, csak addig maradhatnak fenn, amíg vagy a maszop, vagy a nép meg nem elégeli kakaskodásukat? Előbb utóbb valakinek elfogy a cérnája! A népnél már nagyon kevés van, és furamód nem a maszop az elsődleges bűnös!?! Valamit tenni kellene!

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolom58.blog.hu/api/trackback/id/tr232263645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Ani- 2010.09.02. 21:46:11

Hoppáré! Ezt jól megírtad, jól megmondtad! Még néhányszor elolvasom. "Hiába akarunk szabadok lenni, ha előre lefektetett sínekhez vagyunk kötve, ha kizárólag a vonatot fogadjuk el közlekedési eszköznek." Nagy igazság vagyon benne! Nagyon tetszett! Értékes írás, melynek mondanivalója felér egy ébresztővel ennek a szegény "szívócső" végén lévő magyar nép számára! Gratulálok! :)

Endru · http://herbon.hu 2010.09.03. 09:58:58

@-Ani-: Köszönöm, minden szavad olyan számomra, mintha hájjal kenegetnének ... :)
Amúgy nyomom befelé a további anyagaimat is ...
Már csak az a kérdés, hol lehet reklámozni magamat? D:)
süti beállítások módosítása